Followers

Tuesday, March 31, 2009

bercerita tentang kereta..

kereta...
semua orang teringin memiliki nya..kereta ibaratkan satu benda yang amat diperlukan
setiap orang pada ketika ini. tanpa kereta mampu kah kita bergerak dengan bebas dan selesa.
ke mana jua ke setiap destinasi ...

pasal kereta dan aq.
aq dan kereta...hurmm. tanpa kereta ku ni mungkin aq akan menjadi insan yang x gembira..


hidup ku kini ditemankan kereta. bagiku kereta ku ini seolah satu insan yang memahami tentang diri ku ini, kereta ku setia menjadi teman ku taktala waktu ku gembira dan bersedih kalau lah kereta ku ini boleh bercakap alangkah indah nya hidup ku..kerana hanya dia sahaja akan aku turuti...

setiap hari2 ku, aku akan menghabiskan waktu bersama kereta ku.. yang mana waktu itu adalah dimana saat aku pergi dan pulang kerja..
jauh perjalanan kami tp kereta ku sedikit pun tidak pernah mengeluh...sbb dia x reti mengeluh..
meragam adalah...hehe

tp dia lah teman ku yang terbaik skrg...
kadang2 ketika ki dihimpit perasaan sedih dan celaru kereta ku ini tahu membawa aku ke tempat yang boleh menenangkan diriku,,,

saat dihimpit perasaan .. namun kereta ku adalah teman terbaik ku...
sayang kereta ku ini....

Monday, March 30, 2009

komitmen..

Komitmen...
Apa itu komitmen...? Setiap org akan ada komitmen masing2...
huh..April nie komitmen ku amat lah besar...
nie komitmen pasal duit lerh.. roadtax n insuran keta expired dah... yg teruknye tiba2 financial ku jatuh mendadak pulak...
macam bursa saham wall street dah...
nasib baiklah ada wat disaster recovery plan dulu... tp x sangka...tiba2 komitmen kita boleh terganggu tanpa sebab...
punca nye mungkin kita terleka...
Tp Alhamdulillah....atas keredaan NYA semua nya selamat..
so ku nasihatkan kepada teman2 semua...
kawal lah komitmen anda sebaik mungkin...
susah bila komitmen tu bersepah dah...
penat nk susun balik...

Cerita pasal komitmen lagi...

Komitmen pada tutt..
komitmen pada si dia pula... hehe
perjanjian hidup mati tue...dashyat tue..
perjanjian setiap 2minggu... best sgt..


Komitmen pada IBUBapa.
Sendiri mau ingat lah...hehe
hargailah dan sayangi lah kedua2 ibubapa kita..
tanpa mereka siapalah kita ini...
tunaikan tanggungjawab kita kepada mereka
sementara mempunyai ruang dan masa....

sebenarnya banyak komitmen2 lagi...
tp malas ar nk taip...lu fikir arr sendiri...

p/s: skrg nie tgh keja...ngelat jap..komitmen keja terganggu sudah...huhu




Wednesday, March 18, 2009

XM update.

Hye...just to share with all of u about my exam update..
Just left 2 Paper & one Retest paper ( Failed ).
BUt need to Pay $300 for take it again..
Pray for me ..thanks..
Exam on Monday 16/03/2009 Paper 070-291

Exam on Tuesday 17/03/2009 Paper 070-293

Exam on Wednesday 18/03/2009 Paper 070-294

Friday, March 13, 2009

New schedule for next exam..


Wish luck for me k..Thanks.

Failed

Hi semua.

Kongsi dgn u semua..hari ini aq gagal dlm peperiksaan, kecewa sgt dgn diri aq sendiri.
Bagaimana ini semua boleh terjadi...
hurm..susah nk cakap..
tp nk bgtau x sempat jwb semua soalan..dah timeout.. online exam mcm nie rupanye..
Actually, paper today banyak simulation nye soalan..then aq x sempat done kan status dia walaupun dh jawab..pastu timeout...so soalan tu status dia sbg unanswered.. rugi2..

Now, tngu untuk retest again, lucky coz Microsoft offer free for second test..then if fail again need to pay RM700.00

So hari nie..dapat pengalaman baru...next time wat preparation yang cukup k..



Result Paper 70-290 (672/1000m)

Wednesday, March 11, 2009

Life Is Begin...

Hi...I just want to say 'im Sorry" to my lovely fren.Miss Damia cause late for posting blog as i mention to u before..sorry k...


On 7March... My sister selamat melahirkan seorang baby boy
...Alhamdulillah....thankful sgt2...
now aq dh ada 7 anak sedara... enam lelaki and seorg perempuan....
rasa family ku sudah bertambah besar...
Kalu dikira....jumlah ahli keluarga ku...
My dad n mum,2 org abg, 4 org kakak, seorg kak ipar, 4 org abg ipar,3 org adik, 7 org anak sedara...
total 23org...huhu Ramainye...
Syukur pada ilahi kerana berkat nya kami sekeluarga hidup bahagia dan sentiasa dimurahkan rezeki...

Amin..




Life is Begin...


Life is Wonderful


LOVE U SO MUCH.....

Tuesday, March 3, 2009

1st Exam after grad...

Hi...Salam
today is my 1st exam after last graduate almost 3years actually..and more important this is my 1st online exam..many2 thankful to God for make my wish come true..and my beloved fren that support me even we not close n hevent see.

I pass this exam with higher score..919/1000..n
And here also my schedule for next exam..Got 6 paper more need to pass for certicate me as Misrosoft Engineer..hehe..sound look great..



Monday, March 2, 2009

aku, kini...

terima kasih yang utama ku tuju kepada mereka yang sudi membaca blog dan coretan ku ini..hari ini hari yang indah seperti hari-hari yang terdahulu. tetapi seindah-indah nya tetap terselit seribu rasa hampa dan pilu di dalam hati ku.. ku sendiri tidak mengerti mengapa perasaan dan fikiran ku bercelaru sebegini..hampir 2 bulan jiwa ku resah gelisah dan keliru..entah dimanakah silapnya sampai ku dihantui perasaan sebegini setiap hari..mungkin bagi rakan-rakan dan teman ku aku gembira tp di sudut hati ku ini hanya tuhan yang tahu.ku cuba untuk membuatkan diriku gembira tetapi..hanya luaran sahaja yang begitu..dan kadang-kadang ku letih untuk berkelakuan begini..namun biarlah ku begitu mengembirakan orang yang berada di sekeliling ku..agar mereka semua lebih gembira dariku.walaupun jauh dalam sudut hati ku terdapat ruang yang amat pilu sekali.
aku ingin meminta maaf kepada insan yang menyayangi ku setulus hati mereka, dan aku pula menghampakan mereka..mungkin aku bukan yang terbaik untuk kamu semua..aku mahu bersendirian..aku ingin bersihkan rasa pilu yang berada dalam hatiku, aku sendiri tidak tahu bila ianya akan hilang..namun aku akan berusaha...dan aku berharap insan-insan yang menyayangi ku mendapat kebahagiaan yang lebih bukan dari aku ini tapi dari orang yang lebih sempurna dariku.. aku insan yang lemah untuk mu semua.
sepanjang 2 bln ini pelbagai peristiwa berlaku kepada diri ku, dan ku terima segalanya mungkin segalanya adalah ketetapan ilahi..dan aku bermohon agar diberikan aku kekuatan untukmenempuhi hari-hari yang mendatang..
aku insan yang lemah...
aku akan sentiasa berdoa, agar orang yang ku sayangi dan ku rindui sentiasa bahagia bersama orang yang mereka sayang..dan semoga mereka jumpa orang yang lebih sempurna dari ku..

tentang diriku..aku kini seperti lalang-lalang yang bergerak mengikut tiupkan angin..jiwa, perasaan dan fikiran ku seperti ombak yang menganas..

Ya Illahi Ya Tuhanku,
Ampunilah dosa dosa ku, Aku rindukan kehadiran Mu, Sepanjang jalan hayat hidupku , Tiada berharap hanya dari MuPenuh harapan petunjuk Mu, Aku tersesat di jalan iniTak tau lagi arah kembali, Tunjuklah aku kemana pergiHamba Mu ini menuju Mu, Jiwa ragaku jadi belengguHanya rahmat Mu selamatkanku,
Relakan aku dekat pada Mu

Ya Illahi, pandanglah kuMohon curahkan belas kasih Mu,
Agar ku dapat keredhaan Mu